Kontakt och visning

Hör gärna av dig till rektor Rebecka Dahlbeck om du har frågor om Villa Gorillas verksamhet eller till föräldern Cecilia Torstensson (ansvarig för visningar och barnintag) om du vill veta mer om hur det är att ha sitt barn på Villa Gorilla och om föräldraengagemang i förskolan.

Villa Gorilla finns på Hjärnegatan 6, 112 29 Stockholm.

 

Visningar

Nästa visningar är den 28/5 och 3/9 kl 17:00. Vi kommer fortsatt att förhandsboka visningarna för att inte bli för många i lokalerna samtidigt. Om du är intresserad av en visning är du välkommen att höra av dig på kontakt@villagorilla.se.

Villa Gorillas klagomålsrutin

Enligt 4 kap. 8 § skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot förskolan.  Hos oss ser vi klagomål som en möjlighet att förbättra verksamheten och vi tar alla synpunkter på stort allvar.

Klagomål kan lämnas skriftlig eller muntligt. Du kan lämna ditt klagomål direkt till ditt barns pedagoger eller till rektor eller styrelseordförande. Du har naturligtvis rätt att vara anonym.

Om du vill lämna ett skriftligt klagomål använder du vår klagomålsblankett. Skriftliga klagomål delges alltid huvudmannen, i detta fall ordförande för Villa Gorilla. Du kan skicka blanketten via e-post, vanlig post eller lämna den i “ris och ros”-lådan i hallen inne på förskolan:

  • Villa Gorilla Personal- och Föräldrakooperativ, Hjärnegatan 6, 11229 Stockholm,

  • info@villagorilla.se

Inom 10 arbetsdagar ska rektor ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen. Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.

Redovisning sker till huvudmannen om klagomålets art och vilka åtgärder som vidtagits.

Blankett för nedladdning